- Vragen over de levering
Wat is de leveringstermijn?
Dankzij de grote voorraad bij Bizbike streven wij ernaar jouw e-bike te leveren binnen ongeveer 2 weken nadat je bestelling is bevestigd of je betaling is ontvangen. Na het onvangen van je betaling kan je online een leveringsdatum kiezen. (Je krijgt hierover een e-mail van Bizbike).
Wat zijn de verzendkosten / is de levering aan huis gratis?
De fiets wordt gratis geleverd op het adres van jouw keuze (in België). De levering aan huis wordt uitgevoerd door een professionele koerier, geselecteerd door Bizbike.
Wordt de fiets volledig gemonteerd geleverd?
De fietsen zijn voor meer dan 95% gemonteerd wanneer deze bij jou thuis worden afgeleverd. Met behulp van een praktische handleiding hoef je enkel nog het stuur en het zadel af te stellen. Op die manier kan je jouw nieuwe fiets gemakkelijk helemaal op maat klaarmaken voor je eerste ritje.
Als je daarentegen voor een premium levering opteert, dan wordt je fiets helemaal gemonteerd en op maat afgesteld. Daarbovenop krijg je nog een extra persoonlijke uitleg over de werking van je nieuwe fiets.
Kan je de exacte leveringsdatum aangeven?
Ja.
Na het ontvangen van jouw betaling, kan je zelf digitaal een leveringsdatum kiezen. Je krijgt hierover een e-mail van Bizbike enkele uren tot enkele dagen na jouw bestelling.
- Vragen over garantie, retourzendingen en onderhoud
Waar bevinden zich de service-/verkooppunten?
Bizbike heeft een uitstekende service voor onderhoud aan huis. Mobiele techniekers komen op afspraak bij je thuis om eventuele problemen op te lossen.
Je kan jouw onderhoud aanvragen via My Bizbike of +32 56 900 655.
Een standaard onderhoudsbeurt kost 49 euro, dat is inclusief transport en fysieke arbeid, maar exclusief reserveonderdelen. Het eerste standaard onderhoud wordt gratis aangeboden door Bizbike en moet worden uitgevoerd binnen 6 maanden na aflevering of binnen de eerste 500 kilometer.
Wat zijn de garantievoorwaarden van de fietsen op Bikedeals?
Je geniet levenslange garantie op het frame, 7 jaar op niet-elektronische onderdelen en 2 jaar op elektronische onderdelen en de batterij. Tijdens deze periode komt Bizbike bij jou thuis om eventuele garantieproblemen gratis op te lossen.
Waar is het garantiebewijs van mijn fiets ?
Jouw garantiebewijs wordt digitaal geregistreerd door Bizbike en gaat in vanaf de afleverdatum. De leveringsdatum staat vermeld op de bestelbon die je bij de levering ontvangt, onder de rubriek leveringsdatum.
Waar kan ik terecht voor een onderhoud of herstelling?
Gedurende de eerste drie jaar bieden we 1 gratis onderhoudsbeurt per jaar. Je kan voor deze onderhoudsbeurt en alle andere onderhoudsbeurten of herstellingen terecht bij een Service Bike-servicepunt in je buurt.
Voor meer informatie over Service Bike, kan je hier klikken.
Wat als ik een probleem heb met mijn fiets ?
Als je een probleem ervaart, kan je Bizbike contacteren via My Bizbike of +32 56 900 655. Zij komen de fiets bij jou thuis repareren, na het maken van een afspraak.
Kan ik mijn fiets terugsturen?
Als je niet tevreden bent met je fiets, dan kan je dit binnen de 30 dagen na levering melden aan Bizbike op het nummer +32 56 900 655 of via de My Bizbike support service. Bizbike haalt je fiets gratis op en je krijgt je geld volledig terug.
- Vragen over de fiets en gerelateerde vragen
Welke fietsmaten zijn er beschikbaar?
Genius Fun & Sprint
Voor het damesmodel bieden wij een standaard framemaat van 48 cm en voor het herenmodel een framemaat van 51 cm.
48 cm: voor personen tussen 1,60 en 1,80 m lang.
51 cm: voor personen van 1m65 tot 1m85.
Om de hoogte van je fiets aan je lengte aan te passen, kan je de hoogte van het zadel en het stuur gemakkelijk aanpassen met een “inbussleutel”.
Als je kiest voor een elektrische fiets met een ongeveerde zadelpen, dan kan je het zadel ongeveer 4 cm lager zetten, zonder aan comfort in te boeten. De geveerde zadelpen creëert een hoogteverschil. Neem contact op met de klantenservice via ‘My Support’ op My Bizbike om jouw fiets te laten uitrusten met een ongeveerde zadelpen.
Wat zijn de kenmerken van de fiets, de motor en de accu?
Je kan de volledige technische specificaties van iedere fiets terugvinden op de detailpagina van het product in onze online shop.
Is er ergens waar ik de fiets kan testen of zien?
Je kan de fiets thuis 30 dagen lang in alle rust uitproberen. Merk je dat de fiets niet aan je verwachtingen voldoet? Bizbike zal deze dan komen ophalen en je krijgt je geld volledig terug.
Wie is Bizbike?
Expert in elektrische fietsen en fietsmobiliteit. Ze bieden verschillende merken van elektrische fietsen aan, die in België worden geproduceerd en die zij onderhouden. De combinatie van gebruiksvriendelijke elektrische fietsen en een optimale dienst na verkoop weerspiegelt hun doel: samen met jou de fietsmobiliteit in België verbeteren.
Bizbike
Groenedreef 9
9770 Kruisem
BE 0556.787.819
+32 56 900 655
My Bizbike
Moet ik een bijkomende verzekering afsluiten of mijn fiets laten registreren?
Als jouw fiets je nauw aan het hart ligt, dan is het zeker interessant om een fietsverzekering te overwegen. Je kan zo’n verzekering afsluiten bij AXA en zij bieden vervolgens assistentie bij pech, diefstal of ongevallen. Klik hier voor meer info over de AXA fietsverzekering.
Elektrische fietsen zijn onderverdeeld in verschillende categorieën. De Genius e-bikes vallen in de categorie “elektrisch ondersteunde fietsen”. Dit betekent dat de fiets met enkel trapondersteuning beperkt is tot een maximumsnelheid van 25 km per uur en een maximaal vermogen heeft van 250 W. Voor elektrische fietsen in deze categorie heb je geen rijbewijs nodig en moet je je aan de verkeersregels voor fietsers houden. Dit betekent dat het dragen van een helm en het afsluiten van een verzekering niet verplicht zijn, maar wel sterk worden aanbevolen.
- Vragen over de betaling
Welke betaalmethodes zijn beschikbaar?
Betaalmethodes: | ||
---|---|---|
Bancontact – gratis | ||
Kredietkaarten Visa & Mastercard – gratis | ||
Sofort (banking apps) – gratis | ||
Bankoverschrijving* – gratis | ||
Promocode – gratis |
Vragen over facturen en BTW?
We sturen de factuur altijd als bijlage mee in de bevestigingsmail van je bestelling, maar we bewaren hem ook in je Bikedeals-account zodat je hem gemakkelijk kunt terugvinden.
- Ik heb geen Bikedeals-account. Iedereen die een bestelling plaatst via de Bikedeals website heeft automatisch een account en kan inloggen door op ‘Account’ te klikken in het hoofdmenu.
- Ik heb geen factuur ontvangen, kan ik die alsnog aanvragen? Op je Bikedeals -account kan je gemakkelijk je factuur terugvinden en downloaden.
- Kan mijn factuur worden gewijzigd? Het is niet mogelijk facturen te wijzigen en/of achteraf een BTW-nummer toe te voegen.
- Kan mijn BTW-nummer op de factuur worden vermeld? Ja, dat is mogelijk. Je kan je bedrijfsnaam en BTW-nummer vermelden tijdens het bestelproces.
Mijn betaling is mislukt/geweigerd, wat moet ik doen?
Om er zeker van te zijn dat de betaling is mislukt, controleer je best eerst of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Als het bedrag nog niet is afgeschreven, kan je een nieuwe bestelling plaatsen. De niet-betaalde bestelling zal automatisch worden geannuleerd. Als het bedrag van je rekening is afgeschreven, maar je na een uur nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst.
De meest voorkomende reden voor mislukte betalingen is dat de betalingslimiet op je rekening of betaalkaart is overschreden. Wij kunnen de bestelling dan handmatig voor jou plaatsen en je vragen om de bestelling per bankoverschrijving te betalen. Gelieve contact op te nemen met onze klantendienst om de betaling via overschrijving uit te voeren.
Mijn betaling mislukt steeds
Als je betaling blijft mislukken, controleer dan de onderstaande punten.
- Heb je voldoende saldo staan op de rekening die je hebt gekozen?
- Is de betalingslimiet van jouw rekening toereikend?
- Is de 3D-secure code op je kredietkaart geactiveerd en correct ingesteld?
- Is de kredietkaart geblokkeerd of verlopen?
- Andere vragen en contact
Vragen over de levering, garantie, onderhoud of retourzendingen?
Je kan de klantendienst Bizbike steeds contacteren voor alle vragen of problemen met je fiets, die via Bikedeals werd aangekocht.
CONTACT :
✉ My Bizbike
☎ +32 56 900 655
Vragen over problemen met de website, betalingen of jouw bestelling?
De klantendienst van Becycled Bikedeals staat steeds ter beschikking om je te helpen of je meer informatie te verschaffen waar nodig.
CONTACT :
✉ [email protected]
OVER BECYCLED BIKEDEALS
Becycled Bikedeals en zijn partners, in samenwerking met Bizbike, bieden jou een reeks producten aan die duurzame en groene mobiliteit bevorderen.
Veilig en eenvoudig betalen kan bij ons met





